Vilkår og salgsbetingelser
Generelt
Salgsbetingelsene gjelder for salg av alle varer fra Brynje of Norway AS, enten via vår nettbutikk eller fra vår outlet i Larvik til forbrukeren, og utgjør sammen med din bestilling det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Dette bekreftes med en ordrebekreftelse.
18 års grense
Du må være minst 18 år for å handle hos Brynje of Norway AS. Den som er registrert som kunde hos Brynje of Norway AS er ansvarlig for betaling av de ytelser vi leverer. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang til din konto ol., herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra vår side.
Bestillings- og avtaleprosess
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til.
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive- eller trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling dersom produktet eller et av produktene du har bestilt er utsolgt. Hvis varen er utsolgt vil vi kontakte deg, noen ganger med forslag til hva vi kan tilby i stedet. Du kan akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
Dersom du ønsker å kansellere en ordre, må du kontakte oss straks du har mottatt ordrebekreftelse. Vi har som mål å ekspedere alle ordre samme dag som de kommer inn (på virkedager). Det er dessverre ikke mulig å kansellere en ordre når pakken er klargjort for forsendelse.
Priser
Alle priser som er oppgitt er inklusive 25 prosent moms. Endres momsen, skatter eller andre avgifter, forbeholder vi oss retten til å endre våre priser tilsvarende. Vi tar forbehold om eventuelle feil som kan oppstå på grunn av teknisk svikt.
Betaling
Vi aksepterer VISA, og MasterCard, samt betaling via betalingstjenestene PayPal og Vipps. Når du betaler for varene med kredittkort, blir ikke beløpet trukket med en gang. Vi gjør først det som kalles en autorisasjon av kortet for å sjekke gyldigheten, deretter reserveres det beløpet du skal betale. Først når vi sender varene fra vårt lager trekker vi beløpet som er reservert. Mer om betaling
Frakt og levering
- Alle bestillinger til privatpersoner over 1000 kr sendes fraktfritt.
- På ordre under 1000 kr er det et fast fraktgebyr på 99 kr.
- For forhandlere og kunder med egne avtaler gjelder andre fraktpriser.
Leveringstiden avhenger av vår transportør. Normalt er leveringstiden 1 - 4 dager, men i ferier og høytider kan det være 2 - 4 dagers lengre leveringstid. Les alt om frakt og levering her
Angrerett
Vi har 365 dagers åpent kjøp på produkter kjøpt på brynje.no Benytt vedlagte returskjema dersom du ønsker å bytte et produkt eller heve kjøpet. 365 dagers åpent kjøp gjelder bare produkter som er kjøpt direkte fra oss.
Du kan ikke benytte angrerett dersom varen er forringet eller skadet så den ikke kan leveres tilbake i ”tilnærmet samme stand og mengde”, og dette skyldes manglende hensyn eller uaktsomhet fra din side. Ta vare på originalemballasjen dersom du ikke er sikker på at du vil beholde varen. Underdeler (boxer, hipster) regnes ikke som ”i samme stand” dersom de er brukt/testet/prøvd av forbruker. Angreretten vil derfor ikke gjelde for disse produktene av hygieniske årsaker.
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.
Dersom du ikke henter pakken du har bestilt, men forholder deg helt passiv, er ikke dette det samme som å benytte din angrerett. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å si opp avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr 200,- for behandling av saken.
Retur og reklamasjon
Dersom produktet du har kjøpt fra oss har en mangel, må du melde dette til oss så raskt som mulig, slik at vi kan løse problemet. Les om retur og reklamasjon
Se også: