Til toppen

Retur og reklamasjon

Vi i Brynje ønsker at du skal være fornøyd med kjøpet du har gjort hos oss. Varene du har bestilt skal være feilfrie ved levering.

Dersom du mottar en defekt vare eller det har skjedd noe feil ved leveringen, ta kontakt med oss på e-post: kundeservice@brynje.no Kundeservice vil da fortelle deg hva du skal gjøre med varen slik at vi får hjulpet deg raskt med saken.

Dersom du har mottatt feil vare eller varen har blitt skadet under transport, må du gi oss beskjed så raskt som mulig. I de tilfeller hvor det er feil/mangel på det bestilte produktet, vil vi sende deg et nytt produkt så fort som mulig.

 

Åpent kjøp
Hos oss har du 365 dagers åpent kjøp, det betyr at dersom du ikke har tatt produktet i bruk og emballasjen er uskadet kan du sende produktet tilbake til oss.
Hvis du ønsker å returnere varen din, må du gjøre dette innen 365 dager fra du mottok produktet(ene). Produkter som skal returneres må være ubrukt, uvasket og emballasjen må være inntakt. Av hygieniske hensyn bytter vi ikke underdeler (boxer, hipster).

Husk å fylle ut returskjemaet som ligger vedlagt i pakken fra oss.
Vi sender deg en bekreftelse på mail, så fort vi har mottatt din retur.
Dersom du ønsker å heve kjøpet, refunderer vi pengene til det betalingsmiddelet du benyttet under kjøpet eller til et kontonummer oppgitt av deg.
Dersom et bytte av vare medfører et mellomlegg i vårt favør, vil vi sende deg en faktura eller ett vippskrav.

 

Alle returer skal sendes til:
BRYNJE OF NORWAY AS
Boks 2023 Stubberød
3255 Larvik
 

Begrensninger i angreretten
Du er avskåret fra å benytte angrerett dersom varen er forringet eller skadet så den ikke kan leveres tilbake i ”tilnærmet samme stand og mengde”, og dette skyldes manglende hensyn eller uaktsomhet fra din side. Det kan derfor være lurt å ta vare på originalemballasjen dersom du ikke er sikker på at du vil beholde varen. Underdeler (boxer, hipster) regnes ikke som ”i samme stand” dersom de er brukt/testet/prøvd av forbruker. Angreretten vil derfor ikke gjelde for disse produktene. Dette av hygieniske årsaker.
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.
Dersom du ikke henter pakken du har bestilt, men forholder deg helt passiv, er ikke dette det samme som å benytte din angrerett. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å si opp avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr 200,- for behandling av saken.
 

Reklamasjon
Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Dersom varen har en mangel, må du melde dette til oss så raskt som mulig, slik at vi kan sende deg et nytt produkt.
Kontakt oss på e-post: kundeservice@brynje.no
Kundeservice vil da fortelle deg hva du skal gjøre med varen slik at vi får hjulpet deg raskt med saken.
Alle reklamasjoner må godkjennes av oss, vi ønsker derfor at du sender oss tre bilder, før en retur og reklamasjon kan utføres. Dersom du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Brynje AS, betaler ikke vi disse utgiftene.
 

Reparasjon av produkter
Vi er stolte over den kvaliteten våre produkter har, de aller fleste produktene blir derfor brukt hardt i mange år. Dersom du har et Brynjeprodukt som ikke dekkes av garantien (to år fra kjøpsdato) som du ønsker å reparere, kan vi hjelpe deg med dette. Produktet må være rent og repareres etter prislisten under, normalt sender vi produktene i retur etter 2 uker.


Priser for reparasjoner:

Skifte av frontglidelås     300 kr.
Skifte av kort glidelås     200 kr.
Reparasjon av sømmer 250 kr. pr. time
Andre reparasjoner      250 kr. pr. time
Vask   250 kr
Porto retur 200 kr

 

Dersom du trenger reservedeler, kontakt oss.