Til toppen

Vilkår og salgsbetingelser

 

Generelt
Salgsbetingelsene gjelder for salg av alle varer fra Brynje of Norway AS, enten via vår nettbutikk eller fra vår outlet i Larvik til forbrukeren, og utgjør sammen med din bestilling det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Dette bekreftes med en ordrebekreftelse.  


18 års grense
Du må være minst 18 år for å handle hos Brynje of Norway AS. Den som er registrert som kunde hos Brynje of Norway AS er ansvarlig for betaling av de ytelser vi leverer. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang til din konto ol., herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra vår side.


Bestillings- og avtaleprosess
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk.  Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til.
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive- ellertrykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling dersom produktet eller et av produktene du har bestilt er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil vi ta kontakt med deg, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.


Dersom du ønsker å kansellere en ordre, må du ta kontakt med oss per e-post eller telefon med en gang du har mottatt ordrebekreftelsen. Vi har som mål å ekspedere alle ordre samme dag som de kommer inn (på virkedager), og det vil ikke være mulig å kansellere en ordre når pakken er klargjort for forsendelse.


Priser
Alle priser som er oppgitt er inklusive 25 % moms. Endres momsen, skatter eller andre avgifter, forbeholder vi oss retten til å endre våre priser tilsvarende. Vi tar forbehold om eventuelle feil som kan oppstå på grunn av teknisk svikt.


Betaling
Vi aksepterer VISA, og MasterCard, samt betaling via betalingstjenestene PayPal og Vipps.
Når du betaler for varene med kredittkort, blir ikke beløpet trukket med en gang. Vi gjør først det som kalles en autorisasjon av kortet for å sjekke gyldigheten, deretter reserveres det beløpet du skal betale. Først når vi sender varene fra vårt lager trekker vi beløpet som er reservert.


Levering
Vi har de fleste varene på lager, og dette gir normalt 2-7 dagers leveringstid. Dersom varer på samme bestilling ikke er på lager, deler vi opp bestillingen din i to forsendelser.
Etter sendt bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på din e-post. I ordrebekreftelsen får du opplysninger om ordrenummer, totalsum på bestillingen og betalingsmåte (Visa eller Mastercard).
Dersom bestillingen er oss i hende før kl.12.00 og varen er på lager, gjør vi vårt beste for å sende bestillingen samme dag. Dersom varer på samme bestilling ikke er på lager, deler vi opp bestillingen i to forsendelser og sender så fort varene igjen er på lager.
Når varen er sendt fra oss vil leveringstiden avhenge av vår transportør, normalt 2-7 dager, din forsendelse kan alltid spores.

I ferie og høytider kan det være 2-4 dagers lengre leveringstid.  

Det er ditt ansvar å sørge for at den adressen du oppgir ved bestilling er korrekt. Dersom varen er skadet ved levering må du gi oss melding om dette snarest mulig og helst på ankomstdagen. Bruk helst e-post. Beskriv skadene nøye. For uavhentede pakker eller brev som sendes i retur blir du belastet kr. 200,- for kostnaden av frakt, returfrakt og administrasjon.


Frakt
Vi sender alle bestillinger til privatpersoner over 1 000 kr, fraktfritt. For forhandlere og kunder med egne avtaler, gjelder egne fraktavtaler.


Angrerett
Vi har 365 dagers åpent kjøp på produkter kjøpt på brynje.no
Benytt vedlagte returskjema dersom du ønsker å bytte et produkt eller heve kjøpet.
For mer informasjon se: (link til retur og reklamasjon)

365 dagers åpent kjøp gjelder bare produkter som er kjøpt direkte fra oss.

 

Begrensninger i angreretten
Du er avskåret fra å benytte angrerett dersom varen er forringet eller skadet så den ikke kan leveres tilbake i ”tilnærmet samme stand og mengde”, og dette skyldes manglende hensyn eller uaktsomhet fra din side. Det kan derfor være lurt å ta vare på originalemballasjen dersom du ikke er sikker på at du vil beholde varen. Underdeler (boxer, hipster, ¾ long johns eller long johns) regnes ikke som ”i samme stand” dersom de er brukt/testet/prøvd av forbruker. Angreretten vil derfor ikke gjelde for disse produktene. Dette av hygieniske årsaker.
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.
Dersom du ikke henter pakken du har bestilt, men forholder deg helt passiv, er ikke dette det samme som å benytte din angrerett. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å si opp avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr 200,- for behandling av saken.


Reklamasjon
Dersom produktet du har kjøpt fra oss har en mangel, må du melde dette til oss så raskt som mulig, slik at vi kan løse problemet. Les om retur og reklamasjon

 

Se også: